Coronavouchers/omruilen

Coronavouchers/omruilen










Update coronavouchers en omruilovereenkomsten:

Ondertussen heeft Tui de zomerverkoop gelanceerd en kunnen we samen beginnen uitkijken naar een zorgeloze zomer!

We krijgen heel wat vragen over de vouchers en de omruilovereenkomsten.
Hieronder nogmaals de details hieromtrent.

Coronavouchers:
Bij het uitbreken van de coronacrisis heeft de minister van economie de verplichte terugbetaling van geannuleerde pakketreizen opgeschort om zo de impact op de reissector te beperken én de belangen van de reiziger te vrijwaren (ministerieel besluit van 19 maart 2020). Tegelijk maakte ze het mogelijk om een tegoedbon (coronavoucher) te verstrekken ter waarde van het bedrag dat de reiziger betaald had voor de geannuleerde pakketreis.
Die maatregel was van kracht van 20 maart 2020 tot en met 19 juni 2020. Reizigers konden de tegoedbonnen die tussen 20 maart 2020 en 19 juni 2020 werden uitgegeven niet weigeren. De tegoedbon heeft een geldigheid van minstens een jaar. De voucher die niet wordt besteed door de reiziger binnen de termijn van één jaar na uitgifte, wordt op zijn vraag terugbetaald. De reisorganisator beschikt over een termijn van zes maanden voor de terugbetaling. De coronavouchers vallen onder de insolventiebescherming die de reisorganisator voorzien heeft.
TUI vouchers kunnen, met uitzondering van Tuifly en Tuivillas, gebruikt worden voor alle TUI vakanties.
Je kunt dus je bon gebruiken voor een reis uit het volledig aanbod:
Vliegvakanties
Autovakanties: dichtbij/ski/Europa
Tui tours rondreizen
Citytrips
Kun je de bon door omstandigheden niet gebruiken dan dien je ons op vervaldatum te contacteren.
Voor deze datum kunnen wij niks ondernemen. Het is enkel op de vervaldatum dat we bij de touroperator een terugbetaling kunnen aanvragen.
Deze heeft dan nog 6 maanden de tijd om dit in orde te brengen.
Vab verzekeringen kunnen spijtig genoeg niet terugbetaald worden.
Natuurlijk zou het fijn zijn indien er ondertussen nieuwe reisplannen gemaakt werden....

Vab verzekeringen: het bedrag op de bon vertegenwoordigt de aan TUI betaalde som. In veel gevallen heb je een hoger voorschot of saldo betaald.
Het verschil zit hem in de betaalde verzekeringspolis : wij werken namelijk samen met VAB. Deze maatschappij heeft beslist om geen polissen terug te betalen.
Zij zijn echter wel bereid om het polisbedrag over te zetten op een nieuwe boeking op voorwaarde dat de reis plaatsvindt max 1 jaar na de oorspronkelijke reis.


Tegoedbonnen uitgegeven door Isis reizen kunnen voor om het even welke reis gebruikt worden.
Hier is geen enkele beperking qua type reis of touroperator.
Gelieve er wel rekening mee te houden dat wij een aantal touroperators schrappen uit ons aanbod.
Onder andere Caractere, Belvilla, Fox en Pharos reizen.

Met uitzondering vanTui fly bieden wij ook geen flight only meer aan.

Omruilovereenkomst:
Heel wat mensen zagen het niet meer zitten om op reis te vertrekken op het moment dat de annulatie door TUI nog niet was uigevoerd.
Deze klanten hebben een omruilovereenkomst ondertekend.
Dit contract houdt in dat men in 2021 bij TUI een reis (of meerdere) boekt ter waarde van 60% van de originele geboekte reis.
Wie beslist om in 2021 geen nieuwe reis te boeken zal de annuleringskosten dienen te betalen die van toepassing waren op datum van omruiling.

Voorlopig kunnen enkel Tui vouchers uitgegeven door ons kantoor ingeruild worden.
Mensen die een bon hebben van een online boeking kunnen deze niet bij ons inwisselen. 

Geannuleerde vliegticketten : 
Heel wat klanten die enkel een vliegticket geboekt hadden zagen deze reis ook geannuleerd worden.
Hier duurt de terugbetaling langer dan normaal. Graag uw begrip hiervoor. 
Voorlopig bieden wij geen ticket only meer aan. 

Natuurlijk kunt u ons opbellen of mailen bij verdere vragen!
Een afspraak maken kan vanaf nu online via de link op onze homepage.