Update geplande reizen

Info in verband met de geboekte reizen: 
Pakketreizen, a
utovakanties, citytrips, vliegticketten en Disneyland.


Update geannuleerde en geplande reizen :
TUI fly is volop bezig met het herschikken van het vluchtschema voor de komende zomerreizen.
Een aanzienlijk aantal vluchten werd echter nu al geschrapt waardoor heel wat klanten al het bericht gekregen hebben dat hun reis niet zal kunnen doorgaan.
Zij ontvangen hiervoor een tegoedbon.
Iedereen wordt zeker persoonlijk door ons gecontacteerd.
Alle info is terug te vinden op de TUI website: https://www.tui.be/nl/coronavirus

Alle autovakanties blijven voorlopig doorgaan zoals gepland.
Het is altijd handig om eens een kijkje te nemen op de website van het geboekte hotel of residentie om de genomen coronamaatregelen na te kijken.

Tegoedbon :
Alle klanten die betreffende hun reis met vertrek in maart, april, mei, juni, juli en augustus al bevestiging gekregen hebben van geannuleerde reizen zullen een voucher ontvangen voor het aan de touroperator betaald bedrag. 
Andere betaalde extra's zoals verzekeringen, visumaanvragen, billo, ...dienen we geval per geval te bekijken.
De meeste bonnen hebben we al kunnen bezorgen. De andere komen er zeker aan. Graag nog even uw begrip en geduld.
Voor wie zelf zijn reis annuleerde zal er een terugbetaling volgen van het voorschot min de kosten maar ook hiervoor vragen we nog even geduld.

Geplande TUI vliegreizen voor juli en augustus:
De situatie verandert van dag tot dag en natuurlijk volgen wij dit nauwgezet op.
Over de geplande reizen is er momenteel veel onzekerheid omdat niemand weet hoe alles nu verder zal evolueren en welke reisbeleving mogelijk zal zijn.
Ook de touroperators zijn zich hiervan bewust en werken een haalbaar plan verder uit.
Wie nog niet gecontacteerd werd door ons en wie met vragen zit over de geplande reis : bel ons om samen naar een oplossing te zoeken.

Wat houdt dit nu concreet in voor de geboekte reizen met een vertrek vanaf 1 juli?

Er zijn 3 mogelijkheden :


Omruilgarantie:
Opgelet : dit is enkel voor reizen met TUI : omruilen van jullie reis naar een latere datum of een andere bestemming.
Je mag wijzigen van datum en van bestemming aan de geldende prijs.
Dit dient te gebeuren voor 31 augustus en ten laatste 10 dagen voor uw reeds geboekte vertrekdatum
Alle voorwaarden op  https://www.tui.be/nl/omruilen-voorwaarden of bij ons op kantoor
Dit is de beste optie voor diegenen:
* die gemakkelijk hun verlof kunnen verplaatsen.
* die misschien liever niet vliegen en liever wijzigen naar een autovakantie of een dichtbijbestemming.
* die liever van bestemming veranderen.

Gelieve ons hiervoor te contacteren. Maak zeker gebruik van deze optie om annuleringskosten te vermijden!
Voor reizen via andere touroperators dient u ons te mailen of te bellen.

Zelf annuleren: dit is met de geldende annuleringskosten:
Deze kunnen jullie terugvinden op de website van de touroperators en dienen vermeerderd te worden met eventuele niet restitueerbare kosten (vb lijnvluchten), onze annuleringskosten (50€), de verzekeringspolis en eventuele geboekte extra's (zitplaatsen, excursies,...)
Contacteer ons om het exacte bedrag te kennen.
Onze annuleringsverzekeringen dekken spijtig genoeg geen annulaties omwille van Covid-19.
Lang op voorhand annuleren is de beste optie voor deze klanten die nu al beslist hebben dat ze sowieso niet meer wensen te vertrekken zelfs wanneer reizen weer mogelijk zal zijn.
Hou er wel rekening mee dat dit bij vliegreizen een hoge kost kan zijn!

De geboekte reis behouden en afwachten :
U gaat er van uit dat de situatie tegen de vertrekdatum genormaliseerd zal zijn.
U betaalt het saldo 30 dagen voor vertrek zoals op het contract vermeld is.
Dit is de beste optie voor wie geen geld wil verliezen en voor wie wel bereid is om te reizen wanneer dit mogelijk is.

Disneyland Parijs : 
Klanten die hun verblijf geannuleerd zagen zullen een terugbetaling of een voucher ontvangen.
Tot op heden verloopt de communicatie met hen heel moeizaam.
Ook de klanten die een alternatieve datum aangevraagd hebben vragen wij nog even geduld.
Hun administratie kan de toevloed aan mails blijkbaar niet verwerken.
Wees gerust, wij volgen het verder op voor jullie. 

Geannuleerde vliegticketten : 
Heel wat klanten die enkel een vliegticket geboekt hadden zagen deze reis ook geannuleerd worden.
Hier duurt de terugbetaling ook langer dan normaal. Graag uw begrip hiervoor. 

Natuurlijk kunt u ons opbellen of mailen bij verdere vragen!